ua ru

Способи роботи з каверзними питаннями під час виступу

ЯК СТАТИ МАЙСТРОМ АДЕКВАТНИХ ВІДПОВІДЕЙ НА ПРОВОКАЦІЙНІ ПИТАННЯ

Мати справу з незручними питаннями доводиться практично всім. Нетактовну цікавість колег і знайомих, спраглих вивідати пікантні особисті подробиці, відверті провокації потенційних роботодавців на співбесіді і допитливі екзаменатори здатні на багато що. Але найбільше таких моментів дістається зайнятим публічними виступами людям.

ТРИ КАТЕГОРІЇ НЕПРИЄМНИХ ЗАПИТАНЬ

Успіх оратора, його авторитет визначається вмінням реагувати правильно на каверзні репліки із залу. Вони обов’язково підуть, якщо виступ передбачає живий контакт зі слухачами. Причини можуть бути різними. Прагнення влаштовувати словесні пастки часто виникає з бажання отримати додаткову інформацію. Всі неприємні для оратора питання умовно діляться на три категорії:

  1. Задаються з чисто пізнавальними цілями, без негативного забарвлення.
  2. Звучать як інформаційні, але з емоційним негативом.
  3. Відверто провокаційні.

В останньому випадку прямі нападки, бажання принизити та дискредитувати, загнати виступаючого в кут не прикриті нічим. Оратора-перфекціоніста такі відступи від ідеальної в його уявленні програми просто вибивають з колії, миттєво позбавляючи підтримки залу.

ТРОЛІНГ В АУДИТОРІЇ НА ТЛІ ОПТИМАЛІЗМУ

Оптімалізм в підході до виступу — більш виправдана стратегія. Логічніше одразу визнати власну недосконалість і право слухачів бути такими ж. Це допоможе знайти баланс між впевненістю і доброзичливістю, щоб в ході виступу будувати партнерські відносини з аудиторією.

Плюси такого підходу очевидні. Найбільш успішні виступи спочатку плануються в форматі діалогу з обміном досвідом. Коли слухачі беруть живу участь, замовкають самі злісні тролі, тому що у них не залишається приводу влаштовувати ведучому бесіду провокації. Відчуваючи свою причетність, мало хто захоче зіпсувати довірчу атмосферу.

А якщо незручні питання все ж виникають, необхідно всіляко уникати двох найбільш згубних для оратора помилок:

  1. Не можна ховатися від них. Це провокує підозри.
  2. Ще гірше атакувати у відповідь, налаштовуючи аудиторію проти себе.

Займаючи свій мозок плануванням удару або відступу, оратор ніби дозволяє маніпулювати собою будь-якому представникові залу. У таких ситуаціях дуже важко адекватно оцінити провокаційний випад і відповісти на нього креативно. Тому робота над собою допоможе правильній відповіді на каверзні питання.

12 ВАРІАНТІВ РЕАКЦІЇ НА ПРОВОКАЦІЙНІ ВИПАДИ

Неможливо застати зненацька того, хто підготовлений заздалегідь до зіткнення з незручними нав’язаними питаннями аудиторії. Кілька продуманих рішень допоможуть зберегти обличчя:

  • Уточнення питання дає трохи часу на роздуми, щоб відповідь прозвучала дотепно.
  • Ту ж мету переслідує перепитування.
  • Запит конкретики. Відмінний спосіб змусити віддуватися самого провокатора.
  • Прохання навести приклад. Як правило, тролі до такого повороту не готові.
  • Імпровізація з введенням нових термінів.
  • Застосування минулого досвіду, якщо подібні питання вже задавали на минулих виступах.
  • Пропозиція продовжити обговорення приватно після розпочатої відповіді.
  • Захоплення питанням. Непогано спрацьовує, коли провокатор протилежної статі.
  • Аналогія з іншими сферами. Вирішує задачу красивого переходу від неприємної теми до нової дискусії.
  • Переформулювання питання з наданням йому більш нейтрального або розширеного звучання.
  • Доведення до абсурду. У супроводі гарного жарту симпатії аудиторії гарантовано будуть на боці оратора.
  • Переклад питань на останні хвилини. Досягається пропозицією з’ясовувати всі питання, що цікавлять деталі додатково після доповіді.