Гарне мовлення в журналістиці
Не існує такої професії, галузі діяльності, де людині не потрібно було б грамотно володіти мовленням.
Цього вимагає, насамперед, сучасний темп життя. В період технологічного прогресу, досить важливо вміти висловлювати думки красиво та грамотно. Особливо це стосується журналістики.
Вплив журналістики на суспільство можна розглядати з позитивного та негативного боку. В той час як журналісти сприяють розширенню кругозору своїх слухачів, вони і негативно впливають на публіку. Саме тому важливо володіти гарним мовленням. Умілий оратор може утримувати увагу слухачів досить довгий час. Але крім красномовства, його мовлення має бути цікавим та лаконічним.
Виступаючи перед камерами, журналісти не бачать своїх глядачів (слухачів). Однак знаючи, кому адресована їх промова, та маючи навички прямого спілкування з публікою, можна впевнено сказати, як саме впливає їх промова. А також, якою може бути реакція аудиторії. Беручи це до уваги, журналіст може вміло контролювати комунікативний процес. Що і є різновидом зворотнього зв’язку, який є головним для радіо та тележурналістів.
Відомі особистості вдаються до послуг професійних спічрайтерів. Вони здатні писати цікаві, гарні на легкі на згадку промови для особливих заходів. При цьому їх створення має безліч нюансів, тому що основна місія промови полягає в тому, щоб привернути увагу аудиторії. А крім цього створити позитивний образ і необхідний імідж. Мовленням оратора визначається його статус і відношення оточення, тому багато що залежить від його якості.
На сьогодні підготовлена промова людини, що працює в сфері журналістики, суттєво відрізняється від непідготовленої та надмірно розкутої. Вміти зробити своє мовлення гарним та лаконічним досить важливо для сучасної ділової людини. Адже вона усвідомлює важливість застосування мовних технік, форм реалізації, вимог і методів літературної мови.
Красномовство в журналістиці – це грамотне та яскраве мовлення, яке забезпечує безпрограшний результат. Воно надає ораторові безумовний пріоритет у веденні бесіди. Але тільки довге та безкомпромісне тренування мислення та мовлення сприятиме перетворенню тексту в розмірену та гарну його вимову або написання.
Як правило, якісне мовлення говорить про високий рівень культурної освіти оратора. І в такий спосіб робить спілкування високоефективним. Спіч журналіста відображає не тільки рівень його особистісної культури, але й рівень культури компанії, де він працює. Рівень красномовства сучасних засобів масової інформації, на жаль, падає швидкими темпами. Це визнають не тільки експерти в сфері лінгвістики мовлення, але й журналісти, та їх аудиторія.