Правила переконання
Правила переконання допомагають людині схилити співрозмовника на свій бік, донести до нього важливу інформацію і домогтися взаєморозуміння.
Ораторська майстерність використовується в різних сферах сучасного життя. Воно є дієвим інструментом аргументації, що дозволяє швидко і ефективно досягати поставлених цілей.
У ЧОМУ ПОЛЯГАЄ УСПІХ КРАСНОМОВСТВА?
Для того, щоб досягти позитивних результатів в ораторському мистецтві, необхідна постійна практика, заснована на 13 основних правилах переконання:
- Правило Гомера, де говориться про те, що черговість наведених аргументів безпосередньо впливає на їх переконливість. Спочатку слід приводити один сильний аргумент, потім середній, а потім найсильніший.
- Правило Сократа, сенс якого полягає в тому, що для отримання необхідного рішення з певного питання слід задавати його третім після простих і зрозумілих для співрозмовника питань, на яке він обов’язково відповість «так».
- Правило Паскаля радить не тиснути на співрозмовника.
- Той хто переконує, повинен володіти певним авторитетом і чітко доносити до співрозмовника зміст своїх аргументів.
- Не можна знижувати власний статус в очах співрозмовника.
- Також не слід принижувати статус свого співрозмовника.
- Вважається, що якщо співрозмовник викликає повагу, то до його аргументів людина прислухається швидше.
- У процесі переконання співрозмовника необхідно починати з тієї інформації, яка вас об’єднує, і навпаки, уникати розмов про те, що вас роз’єднує.
- Під час розмови потрібно висловлювати співчуття емоційного стану співрозмовника.
- Дуже важливо в процесі розмови уважно слухати співрозмовника.
- Слід уникати в розмові можливих конфліктних ситуацій.
- Можна уточнювати про співрозмовника чи правильно ви розумієте один одного.
- Протягом усієї розмови необхідно уважно стежити за мімікою і жестами співрозмовника.
- Слід якомога докладніше донести до співрозмовника, що пропонований вами варіант розвитку подій зможе задовольнити будь-яку з його потреб.
ЩО СЛІД ПАМ’ЯТАТИ?
Найважливішим правилом риторики вважається позитивне ставлення до співрозмовника. Існує думка про те, що більшість людей спілкуються між собою не для отримання інформації, а для позитивних емоцій!